Het in München gevestigde BMW heeft zijn roots in de luchtvaartindustrie. Tegenwoordig staat BMW vooral bekend om zijn luxe en sportieve personenauto’s. De passende slogan van BMW is sinds jaar en dag “Freude am fahren”. GeschiedenisDe Bayerische Flugzeugwerke (later Bayerische Motoren Werke, oftewel Beierse motorenfabriek) werd in 1916 opgericht door Karl Rapp en Gustav Otto. Het bedrijf in het begin vliegtuigmotoren. In 1923 introduceert BMW zijn eerste motorfiets. BMW maakt zijn entree in de autowereld door in 1928 de autofabriek in Eisenach over te nemen. Daar wordt op dat moment de Dixi geproduceerd. De eerste door BMW zelf ontwikkelde auto was de 3/20 PS. Vanaf 1933 bouwt BMW de legendarische 303, die als eerste BMW is voorzien van de voor het merk zo kenmerkende grille met de dubbele ‘nieren’. Tijdens de Tweede Wereldoorlog legt BMW zich uitsluitend toe op vliegtuigmotoren en motorfietsen. BMW’s fabriek in Eisenach viel na de oorlog in de door de Sovjets bezette zone. Na de oorlog dreef BMW vooral op de bouw van motorfietsen. De bekende tweecilinder tweewielers werden populair bij overheidsdiensten en ook bij het grote publiek. De bouw van grote sportwagens en limousines, daarentegen, bracht het bedrijf tot aan de afgrond. De redding kwam in de vorm van een driewielig mini-autootje in licentie van het Italiaanse Iso, de BMW Isetta (1955). BMW Populaire Modellen van nuBMW’s actuele modelaanbod is zeer uitgebreid en loopt van de 1-serie en 2 Serie via de 3-serie, 4-serie en 5-serie in de (hogere) middenklasse, tot de luxe 7-serie limousine. Met de X1, X2, X3, X5 en X6 worden SUV-liefhebbers bediend. Via Private Lease zijn de meeste modellen voordelig te rijden voor een vast bedrag per maand. BMW Private Lease is met een ware opmars bezig in Nederland. 1 serieDe BMW 1 Serie is de meest compacte BMW serie. In de zoektocht naar grotere verkoopaantallen gaat BMW vanaf 2004 de concurrentie aan met populaire hatchback modellen als de Volkswagen Golf. De opgave was om een echte BMW te maken qua comfort en rijkwaliteiten tegen een concurrerende prijs. Dit resulteerde in de 1-serie, met een kleine omvang, een lange sportieve motorkap en een korte achterkant. Kenmerkend zijn ook de strakke karakteristieke lijnen. Als een van de weinige auto’s in zijn klasse was de BMW 1 Serie initieel uitgerust met achterwielaandrijving (eerste en tweede generatie). De nieuwste BMW 1 Serie heeft voorwielaandrijving. BMW 1 serie Private Lease is de voordeligste manier om in nieuwe BMW te rijden. X1In 2009 introduceerde BMW op de autosalon van Parijs de conceptversie van de eerste BMW X1. Met de X1 zet BMW zijn eerste model op de markt in de compacte SUV-klasse. De hoge instap en het rijcomfort zijn even wennen voor BMW rijders. De tweede generatie BMW X1 verschijnt in 2015 en is in 2019 gefacelift. De eerste generatie BMW X1 is een mix van een stationwagen en een SUV. In 2015 presenteert BMW de tweede generatie BMW X1. Deze generatie is wat meer een SUV dan zijn voorganger. In 2019 ondergaat de BMW X1 een facelift. Vanaf dan is BMW X1 ook leverbaar met een xDrive25e plug-in hybride aandrijving. Het interieur van de X1 is lekker ruim. Ook achterin is er meer dan voldoende hoofd- en beenruimte voor passagiers. In Nederland houden we van het stoere design en de hogere zit van SUV’s. Met BMW X1 Private Lease rijd je een ruime gezinsauto voor een aantrekkelijke prijs. Private LeaseBMW modellen zijn met een laag maandbedrag populair in BMW Private Lease. In het private lease maandbedrag zijn de kosten inbegrepen voor: wegenbelasting, all-riskverzekering, afschrijving, reparatie en onderhoud, bandenservice, internationale pechhulp. Elektrisch LeasenElektrisch leasen is met een opmars bezig. Als eerste in de zakelijk markt. Hierbij speelde het belastingvoordeel een grote rol. Maar nu groeit de de populariteit van de Private Lease Elektrische Auto ook snel onder particulieren. Mede door een subsidieregeling is het niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor de portemonnee.
|